11лс62р
Робочий тиск до: | 80,100 кгс/см² (атм, bar) |
Кріплення на трубопроводі: | фланцеве,під приварення |
Повід: | механічний (редуктор) |
Кран кульовий повнопрохідний для наземної і підземної установки з кінцями під приварення
Робоче середовище - природний газ при температурі від -45 до +80 ° С
Матеріал корпусу - вуглецева сталь
Dy | L | H (наземні. / підземних.) | Маса (наземні. / підземних.) |
700 | 1360 | 2055/3670 | 3400/3800 |
ТЕХНОЛОГІЧНІ УМОВИ РОБОТИ КРАНІВ, встановлених на лінійній частині магістральних газопроводів
Запірно-відключаючу арматуру, що встановлюється на лінійній частині магістрального газопроводу, підрозділяють на
- магістральні крани
- крани на перемичках багатониткових газопроводів, відводах, переходах через водні перешкоди
- крани - кінцеві затвори
- крани обв`язок установок пуску і приймання очисних пристроїв, свічкових обв`язок.
До трубопроводів їх зазвичай приєднують зварюванням. Корпус крана разом з трубопроводом знаходиться під землею, а силовий привід з системою управління завдяки колоні з подовжувачем шпинделя - на поверхні.
Крани обладнають різними трубками:
- для відбору газу з газопроводу в систему управління з обох сторін затвора
- подачі мастила в ущільнення шпинделя і кульового затвора (для підвищення герметичності)
- для дренажу.
Магістральні крани, що встановлюються на газопроводі під землею через кожні 20-25 км, призначені для відсікання ділянки газопроводу при аварії або проведенні ремонтних робіт. З обох боків магістрального крану від газопроводу до продувочній свічці виведені трубопроводи, на яких розташовані крани обв`язування свічки, що дозволяють скидати тиск газу будь-якої ділянки газопроводу, що примикає до магістрального крану, а також здійснювати обвід при заповненні або продуванні однієї з ділянок газопроводу.
Магістральні крани мають діаметр умовного проходу від 500 до 1400 мм. Вони постійно перебувають у відкритому положенні. Спрацювання кранів відбувається в середньому один-два рази на рік.
Магістральні крани повинні бути равнопроходні з газопроводом (це необхідно для забезпечення пропуску по газопроводу очисних пристроїв і мінімального гідравлічного опору потоку газу, що транспортується), мати високу герметичність (для забезпечення безпеки при проведенні ремонтних робіт), високий коефіцієнт готовності при невеликому числі спрацьовувань і термін служби, що дорівнює терміну служби газопроводу (20 років). Такі крани необхідно оснащувати надійними автоматами АЗК, що закривають кран при розриві однієї з ділянок газопроводу, що примикає до крану.
Для забезпечення равнопроходности магістральні крани повинні мати однакові діаметри прохідного отвору сферичної пробки і приєднувальних кінців.
Висока зовнішня герметичність крана досягається, як правило, при зварному корпусі, кульового затвора - при високій точності виготовлення, застосуванні якісних матеріалів ущільнювачів і підводі мастила до ущільнень кульового затвора і шпинделя. Конструкція ущільнення шпинделя повинна дозволяти відновлювати його герметичність в процесі експлуатації як подачею ущільнюючої мастила, так і заміною зношених елементів ущільнювачів на працюючому крані при закритому положенні кульового затвора.
Конструкція ущільнень кульового затвора повинна бути комбінованою і складатися з ущільнення типу «метал по металу» з підведенням мастила їх корпусу піддаються важким механічним і температурним впливанням.
Навантаження, що сприймаються корпусами кранів, можна розділити на основні (створювані тиском середовища і затягуванням фланцевих з`єднань) і додаткові (що виникають при гідравлічних ударах, температурних деформаціях, вібрації трубопроводів і т. п.). З цієї причини корпуси кульових кранів повинні мати достатню міцність і твердість, повну зовнішню герметичність, мінімальне число роз`ємів, легко збиратися і розбиратися.
Кульові затвори найбільш повно задовольняють перерахованим вимогам: наближення внутрішніх порожнин корпусів до найпростіших геометричних форм дозволяє створювати високо-міцні легко ущільнювані конструкції, а співісне розташування приєднувальних фланців- сприймати великі температурні навантаження і навантаження від трубопроводів.
Корпуси кульових кранів можуть бути суцільними або звареними; складаються з двох частин одним вертикальним або горизонтальним роз`ємом, з трьох двома роз`ємами.
Робота підшипників в кульових затворах характеризується наступними умовами: труднощі мастила, мала частота обертання при високих навантаженнях, поворот вала в підшипнику на кут не більше 90 °, тривалі перерви в роботі. У зв`язку з цим в кульових затворах використовують підшипники без змащення, виготовлені з наповнених фторопластов або комбінованих антифрикційних матеріалів.
Підшипники кочення застосовують вкрай рідко.