професійний підбір підхожого насосу
ftg - professional selection fitting pump
  1. Каталог товарів  ›
  2. Довідник арматури  ›
  3. Крани чавунні
Сервіс підбору насосів
за витратою і напором

Крани чавунні

КОНІЧНІ КРАНИ

В конічних кранах ущільнювальна поверхня має форму конуса з конусностю рівною 1: 6 або 1: 7, тому при таких значеннях конусності значно легше створити необхідний тиск на конусі і домогтися необхідної герметичності. Від кута конусності залежить величина осьового зусилля, чим він менший, тим менше осьове зусилля уздовж пробки необхідно створити. Пробкова арматура належить до найбільш старих видів арматури. Залежно від способів створення тиску між корпусом і пробкою крани діляться на натяжні, сальникові, з притиском (або підйомом) пробки, з мастилом. Натяжні конічні крани є конструктивно найпростішими. Вони в свою чергу бувають: з затягуванням нарізним сполученням з пружиною і з затягуванням через пружну перекладку. У защільникових кранах герметичність досягається затягуванням защільника і створенням питомого тиску на конічних поверхнях корпусу і пробки. Сальник передає зусилля затягання на пробку і притискає її до сідла.

При тиску середовища більше 4 МПа зусилля, які притискують пробку до ущільнювальної поверхні збільшуються пропорційно квадрату діаметра прохідного перетину. Відповідно цьому збільшується і крутильний момент, необхідний для повороту пробки в положення відкрити-закрити на середніх і великих діаметрах прохідних перетинів. Крім збільшення зусиль, потрібних для повертання пробки при великих тисках, виникає загроза задирания контактуючих поверхонь при повертанні пробки. У таких випадках застосовуються крани з мастилом. Мастило виконує захисні функції проти задирания поверхонь ущільнювачів при притиску пробки, крім того захищає поверхні ущільнювачів від корозії від впливу робочих потоків рідин або газів.

Конічний кран з мастилом складається з корпусу, кришки, набивання й защільника, регульованого болтами. Мастило набивають в центральний осьовий канал хвостовика пробки. При поворачивании набивного болта мастило подається в кільцевий паз на пробці через вертикальне свердління, далі мастило продавлюється в нижній кільцевої паз на корпусі через поздовжні пази на пробці. У процесі роботи крана мастило частково продавлюється в прохід, тому її періодично необхідно додавати. Для запобігання продавлювання мастила через центральний осьовий канал при виґвинчуванні набивочного болта використовують кульковий зворотний клапан. З нижнього кільцевого паза мастило потрапляє в порожнину. Шпиндель виконаний разом з пробкою. У корпусі його встановлюють у необхідному положенні через кришку болтами.